woensdag 4 februari 2015

Yes, het sneeuwt!

Nu ben ik niet zozeer echt blij voor mezelf dat er weer sneeuw ligt, maar wel voor mijn project! In de onderbouw werk ik namelijk rondom het project 'winter'. Al een aantal weken neem ik mijn koude vriend mee. De kinderen zijn dol op hem! Iedere week krijgt de sneeuwpop er een sneeuwbal bij op zijn lichaam. De kinderen mogen zelf kiezen waar de sneeuwbal komt. Op de sneeuwbal staan plaatjes die bij de boeken horen. Zo hebben we al gelezen over Vos en Haas in de sneeuw, een muts voor de maan en deze week was het verhaal van Hennie de Heks in de winter aan de beurt. Sommige kinderen wisten nog goed wie Hennie de Heks was, want ze herkenden haar nog uit andere verhalen. En dat kan, want er zijn ontzettend veel leuke verhalen geschreven over Hennie de Heks en haar kat Helmer. 
In dit verhaal was het winter. Maar Hennie en Helmer hadden meer zin in de zomer, dus ze toverde haar eigen tuin om in een heerlijk zonnig plekje. Dat vonden de andere mensen uit de buurt een geweldig idee en iedereen kwam bij Hennie op bezoek om in de zonnige tuin te zitten. Het werd superdruk! Dat vond Hennie maar niks. Ze heeft snel haar tuin weer terug getoverd in een wintertuintje. De mensen uit de buurt gingen snel terug naar hun eigen warme huis. En Hennie en Helmer genoten stiekem toch van de winter..alleen dan binnen in huis! 
Na afloop hebben we nog een warm/koud spel gespeeld. Ook mochten kinderen zelf nog toveren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten